logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۱۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد زنجان؛

برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تشریح شد/ برگزاری طرح قرآنی 1451 در خانه های نور استان زنجان

برنامه-های-کانون-های-فرهنگی-و-هنری-مساجد-استان-زنجان-تشریح-شد-برگزاری-طرح-قرآنی-1451-در-خانه-های-نور-استان-زنجان

مرتضی مقدمی،مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تشریح کرد.

مرتضی مقدمی، در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به  مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح ربیع القرآن در مساجد دارای کانون برگزار می شود،خاطرنشان کرد: سخنرانی در خصوص بیان اهمیت قرآن و جایگاه مساجد،اجرای تلاوت قرآن با حضور قاری و حافظ قرآن، جز خوانی قرآن قبل یا بعداز نماز مغرب و عشا از جمله برنامه های این طرح محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: اجرای تواشیح، تکریم نخبگان علمی، چهره های موفق قرآنی، هنرمندان و شاعران قرآنی محله، دعوت از روزه اولی ها و تشویق و تکریم آنها، برگزاری مسابقات قرآنی و سفره کریمانه در مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

مقدمی با اشاره به اینکه طرح ربیع القرآن با هدف احیای سنت توجه ویژه به قرآن شناسی درماه مبارک رمضان برگزار می شود،افزود: ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه های قرآنی در طول ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی برضرورت ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد ونهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان تاکید کرد و گفت: ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم و ارتقای معارف قرآنی و ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد اجرا می شود. 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه به برگزاری طرح قرآنی 1451 در خانه های نور استان زنجان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف تشويق و ترغيب عموم علاقه مندان، برای انس با آيات قرآن کریم، زمینه سازی برای دست­یابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفتمان­سازی و تدبر در قرآن کریم و  مشارکت و هم افزایی در اجرای برنامه­های قرآنی با سایر نهادها و دستگاه های قرآنی برگزار می شود. 

وی بیان داشت: طرح 1451 در مدت سه ماه و با محوریت روخوانی و روان خوانی، حفظ و مفاهیم سوره ملک و واقعه اجرا می شود.

مقدمی خاطرنشان کرد: به همین منظور کلاس های 15 تا 25 نفر در محل اجرای طرح تشکیل می شود.

این مقام مسئول از برگزاری طرح سبک زندگی به رنگ خدا به همت کانون ثقلین زنجان خبر داد و گفت: این طرح با حضور 40 مبلغ و مبلغه در پارک های عاصم زنجانی در الهیه، بانوان، گاوازنگ، پارک بهارستان، پارک جوان در شهرک کارمندان و پارک رجایی برگزار می شود. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای چهار رده سنی اجرا می شود که در بخش کودکان غرفه های نقاشی، بازی و داستان گویی، در بخش نوجوانان، دورهمی های دوستانه و حلقه های معرفت، در بخش جوانان مشاوره و پرسش و پاسخ و در بخش بزرگسالان مشاوره و پاسخ گویی به سئوالات در دستور کار است. 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد استان اشاره کرد و گفت: طرح تلاوت نور هم در مراکز مجری این طرح بین نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در کانون های مساجد خبر داد و افزود: همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشنی در مساجد برگزار می شود. 

مقدمی به ویژه برنامه های شب قدر هم اشاره کرد و گفت: به همین منظور مراسم سوگواری و عزاداری و احیاء شب های قدر در کانون های مساجد استان در شب های 19 ، 21 و 23 ماه مبارک رمضان برگزار می شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر